Maadluse ilu on see eriline kopsuköha, kus kops vihiseb viimase võhmaga!

Arutlus 'Toeta Eesti Maadlust rubriik' alustatud Indrek Viska poolt, Jaanuar 3, 2014.

  1. Indrek Viska Administraator

    Alaverest on Tallinna 40 minutit sõitu. Võtan selle aja, et jõuda laupäevasest trennist koju. Nädalas ainuke õhtu, mis on vaba. Laupäeviti on Korrus3-s hommikul kell 10 väikelastele võimlemise trenn, kell 11 teeme 6-12 aastastele ja siis sõidan Alaverre läbi viima nädala raskeimat, pea poolteist tundi kestvat trenni. Teisipäeval ja neljapäeval on trennid Alaveres tunnised.
    Väsimus ja uni. Teadmine, et pühapäeva hommikul on äratus kell 7, et sõita Alaverre, võtta peale õpilane ja jätkata Põltsamaa suunas. Talle on see elu teine võistlus. Esimene tiitlivõistlus. Minule aga esimene kord, kui isiklik õpilane võtab osa Eesti meistrivõistlustest.
    Maadlejad pingutavad, et võita vastast, kuid esimene võitlus käib oma kehaga. Ületada tuleb ennast. Kõigepealt peab suutma oma keha 120% kontrollida, alles seejärel saabub piisav võimekus vastasega tegelemiseks.

    Alavere Põhikool on suure ja avara saaliga. Kurb, et meil seal veel täismõõdus maadlusmatti ei ole. Treenime hetkel kuue matiruudu (a 1x2 meetrit) ehk 12 ruutmeetrii peal. Kujuta ette, et pea kakskümmend last teeb sellel väikesel pinnal maadlustrenni!
    Tähtis pole see, kus trenni teha või trennis käia, vaid see, kuidas treenida!
    Treenime väheste vahenditega, leiutame. Keskmiselt on kohal 17+ last. Trennid kestavad tunni: soojendust 15-20 minutit, intervalltreening, võistlusmängud, võtted ja lõpus omakehaharjutused. Iga trenn on raske, kätkeb endas higi ja valu, kuid ka kiiret arengut ja tõdemust, et ollakse võimekamad kui kaks kuud tagasi, kui esimest korda sai trenni tuldud. See kõik annab lastele motivatsiooni.
    Ütlesin juba lastele, et alates 1. märtsist 2014 pikendame trenne 90 minutile, et suurendada tehnika ja maadluse sisulist poolt. Võhmaosa jätame samaks.
    Miks seda kohe teha ei saa? Võtete tegemine on raske. Ilus ja suure kaarega heide eeldab mõlemalt, nii heitjalt kui ka heidetavalt, keha koordinatsiooni ja jõu olemasolu. Oskus ennast hoida ja vastast hoida, oskus maadlusmatil ohutult toimetada tuleb ajaga. Paraku on praegu veel vähe trenni tehtud, et seda oskust kõigil piisavalt oleks.
    Mõnele on antud rohkem.
    Maadlejad jagunevad oma maadlusstiili poolest kolme põhikategooriasse: 1) võhmamaadlejad ehk töötajad või trügijad, 2) tunnetuslikud ehk tehnilised maadlejad, 3) segatüüpi maadlejad.
    Janet, kes võitis Eesti õpilaste meistrivõistlustel hõbemedali, on Maadlusklubi Anija esimene medaliomanik. Ta on tõeliselt hea sportlane. Pingutab igas trennis, on motiveeritud, õpib usinalt!
    Tema vastased olid suuremad ja kogenumad, temast 4-4,5 kilo raskemad. Janet võitis, sest pingutas. Nägin ja jagasin tema üllatust kui peale matši tekkis väikene köha. Selline pakitsev ja natuke häiriv. See on eriline kopsuköha, mis tavaline peale võistlust, kus kops vihiseb viimase võhmaga.
    Janeti poolfinaali pääs ja võit tuli kaotusseisust. Ta ei loobunud, vaid pidas lahingu matši lõpuni. 0:6 kaotusseisust sai 14:11 võit! Janet võitis, sest tal oli rohkem võhma kui füüsiliselt tugevamal vastasel. Jõudis järgi ja läks mööda! Palju õnne, see oli töövõit!
    Maadluse väljapaistvaimaks osaks ongi võitlus ja sihikindlus.
    Kuidas saada maadlust rohkem pildile?
    Mis oleks, kui jagaks kõik oma maadluse pilte internetis? Pildid võistlustelt, oma klubi remondist, suvelaagritest. Kindel, et käesoleva blogiga saab rahva maadlusest rääkima. Nii mõnigi tuleb lapsega trenni.
    Saame kaasa aidata maadluse kajastuse üldisele kasvule. Mulle tuleb kasuks, kui jagatakse Korrus3 infot. Ma teen tasuta pilte ja luban kõiki maadlusega seotud pilte meie spordiala hüvanguks tasuta kasutada.
    Heategevusprojekt Korrrus3 on suurepärane näide, kuidas hea asja nimel koos tegutseda. Sõbrad jagavad pilte, mina lisan nende nimed saalis tehtutele ja tulemus on silmnähtav: maadlus areneb! Head inimesed saavad väärt tunnustust. Heaolu ja õnnering on sulgunud. Magus ja ilus.
    Järgmise nädala teemaks on maadluse erilisus. Mis eristab maadlust teistest spordialadest? Oma kogemusele tuginedes kirjutan väikse võrdluse paari trendialaga. Juttu tuleb nii plussidest kui ka miinustest.
    ***
    Loe reedeti minu iganädalasi ülevaateid ja mõtteid maadlusest. Loe sellest kuidas ma võitlen seinalt maha voolava värviga, käin viies kohas trenni andmas, tegelen maadluse propageerimisega.
    Loe minu mõtteid, kas ja kui palju mõjutab maailmamaadlus väikese Eesti maadluselu. Võibolla on Sul midagi sellest õppida, võibolla mulle õpetada. Kirjuta mulle korrus3@korrus3.ee, märgusõna "Õhtuleht toetab Eesti Maadlust".

Jaga Seda Lehte